• Fur Affinity Forums are governed by Fur Affinity's Rules and Policies. Links and additional information can be accessed in the Site Information Forum.

Why do actors ruin werewolves? (short, calm rant)

Rap Daniel

Clever dino wizard boi
Banned
Don't get me wrong, there are actors who make good werewolves. But don't you hate it when a good werewolf transformation ends and the actor ruins it by acting more like a bird? Here's a tip for werewolf actors. Please don't flick your head around. You're a wolf, not a bird!
 

Alison Savros

Deceased
Probably because Hollywood doesn't only ruin werewolves, but wolves in general.
For example, they have a habit of demonizing a lot of animals, such as the aforementioned gray wolves, bats, birds, coyotes, foxes, certain breeds of dogs, spiders, snakes, and the animal they demonized the worst of all, sharks. They don't eat everything in front of them.
 

Toby_Morpheus

Hello, Proto
Blame the directors more than the actors.
Sometimes actors are given crap and do the best they can with it, only for it to still be crap.
 

Iris Flower

New Member
It's because they people who write the scripts don't do proper research on werewolf behavior and/or characteristics. In other words: They are dumb.
 

SwiftDog

Smdh
Banned
Wolves are still fun creatures to demonize. And can someone PUHLEEZE tell me why werewolves are always buff big guys when they transform? Like excuse me, wolves are thin, lithe, elegant creatures. They are not actually very strong, stronger than a regular big dog, they don’t possess superhuman strength and endurance like werewolves commonly are portrayed as having. Ugh.
 
D

Deleted member 132067

Guest
If it makes werewolf-lovers any happier, vampires (who i very much like) get butchered as well. I haven't really seen any good portrayal of them since "Interview with a Vampire", basically. And that's getting a bit old.
 

ConorHyena

From out of the rain.
If it makes werewolf-lovers any happier, vampires (who i very much like) get butchered as well. I haven't really seen any good portrayal of them since "Interview with a Vampire", basically. And that's getting a bit old.

Have you seen Nosferatu?
 

GarthTheWereWolf

Captious Lycanthrope of Forum Legend
what about werehyenas?

I got you fam

77273a0dddad3e6decdeb1fd4ecc473d.jpg


The world needs more Boudas
 

LameFox

Well-Known Member
I don't know what specific movie you're thinking of but I'd say the acting is usually about the last thing that 'ruins' werewolves in my experience. If I had to choose any one thing I'd say the sheer lack of subtlety is the main killer. It's like half the people who work on werewolf movies wish they were making an Incredible Hulk film but nobody would let them touch any IP that expensive.
 

oappo

Well-Known Member
It's like half the people who work on werewolf movies wish they were making an Incredible Hulk film but nobody would let them touch any IP that expensive.
I really wouldn't be surprised if this were the case for a portion of movies produced in general, especially adaptations. People wanting to force in aspects from things they want to make instead of the thing they're actually working on.
 

Baalf

Will accept free hugs and tummy rubs.
Probably because Hollywood doesn't only ruin werewolves, but wolves in general.
For example, they have a habit of demonizing a lot of animals, such as the aforementioned gray wolves, bats, birds, coyotes, foxes, certain breeds of dogs, spiders, snakes, and the animal they demonized the worst of all, sharks. They don't eat everything in front of them.

When I complain about certain media, many people excuse many things I hate in media with "it's fictional."


...JAWS was fictional.
 
F

foussiremix

Guest
I never noticed that with the head flicking.

The only annoying thing is that most werewolves in movies are just really hairy people instead of a hot werewolve :,)
 
N

Nyro46

Guest
I never noticed that with the head flicking.

The only annoying thing is that most werewolves in movies are just really hairy people instead of a hot werewolve :,)
Yeah, IKR? Like where they would be more considered a "wolfman" than an actual werewolf. I don't really mind it if they look like a hairy guy in their regular/human form, but if that's what they turn into as their *wolf* form, then uh . . . kinda lame. lol
 

Baalf

Will accept free hugs and tummy rubs.
Yeah, IKR? Like where they would be more considered a "wolfman" than an actual werewolf. I don't really mind it if they look like a hairy guy in their regular/human form, but if that's what they turn into as their *wolf* form, then uh . . . kinda lame. lol

I... kind of prefer that when it comes to villains. Call me weird, but I kind of prefer my villains to be, well, unlikable.
 

Troj

Your Friendly Neighborhood Dino Therapist
Yep, and I absolutely hate when cinematic werewolves look more like mutated sasquatches than wolves.
 
N

Nyro46

Guest
I... kind of prefer that when it comes to villains. Call me weird, but I kind of prefer my villains to be, well, unlikable.
Actually yeah, I guess it would be kinda funny to have a crusty "wolfman" as a villain xD (and then the good guy is an actual werewolf or something . . .)
 

Baalf

Will accept free hugs and tummy rubs.

JZLobo

Well-Known Member
D

Deleted member 82554

Guest
You'll find that Hollywood will ruin almost anything if enough people make an uproar about something to fit their own narrative.
 
Top